Telefonische koude acquisitie is moeilijk. Professionals krijgen allergische reacties als je ze een lijst met ‘koude’ adressen geeft om na te bellen. De kans op afwijzing is namelijk groot.
Hier 7 woorden die u helpen succesvoller en met meer plezier (koud) te bellen.
Wat ik maar al te vaak meemaak, is dat het accountplan onder in de onderste la verdwijnt. En wanneer komt die weer tevoorschijn? Juist, ten tijde van de beoordelingsgesprekken. Achter de kwalitatieve doelstelling ‘maken van accountplan voor klant x’ komt een check in the box! Missie volbracht. Maar of de gestelde doelen voor klant x ook daadwerkelijk zijn behaald?
Een veelgestelde vraag tijdens onze trainingen is: Hoe blijf ik in contact met mijn prospect?
Het is inderdaad best een lastige. Je hebt voor je gevoel een goed gesprek gehad, maar er is geen concreet vervolg uit voortgekomen. Je weet dat het belangrijk is om aan relatiebeheer te doen want als je niets doet verlies je de aandacht van de prospect en kom je onder op de prioriteiten stapel. Aan de andere wil je niet hijgerig overkomen.
Bijgaand vind je 4 algemene tips uit een Amerikaans artikel en 7 praktische tips die wij eraan hebben toegevoegd.
© 2019 Profacq.