De drie dimensies van koude acquisitie

Door 18 augustus 2014Blog

Ten eerste gaat koude acquisitie over DURF. Het lef hebben om überhaupt te bellen met iemand die je nog niet kent en het risico te nemen om afgewezen te worden. Voor velen is dat al een brug te ver. Het is echter geen persoonlijke afwijzing maar een zakelijke.

Vervolgens de D van DISCIPLINE. Koude acquisitie gaat over getallen ofwel conversies. Je scoort bij koud bellen altijd 1 op 10 en als je getraind bent 1 op 7. Het gaat er dus om dat je doorzet! En dat vergt discipline want het kost tijd, energie en je moet het plannen.

En als laatste zijn er de DETAILS. Mensen maken razendsnel een keuze of ze met jou die afspraak willen of met jou verder willen. En ze kiezen op basis van ogenschijnlijk onbelangrijke details. Dat ene woord, die ene euuhh of die ene vraag die je stelde….Bereid je dus goed voor en neem het bellen serieus.

Koude acquisitie is de moeilijkste en meest kostbare strategie. Doe het dus alleen als alle andere strategieën niet voldoende zijn!