33 positieve acquisitie-zinnen

Door 17 november 2015kennisbank

waar uw relaties blij van worden

Optimisme is voor 25% aangeboren en gelukkig voor 75% aan te leren, zo blijkt uit een metastudie van de Amerikaanse prof. S. Segestrom (2006). Het blijkt dat je met positieve woorden je gesprekspartner positief beïnvloed, waardoor de perceptie van de woorden die je erna spreekt gunstiger worden beoordeeld. Binnen de psychologie is deze vorm van projectie bekend onder de naam halo (heiligenkrans) effect.

Niet bij iedereen gaat het gebruik van positieve zinnen als vanzelf. Gelukkig kun je ze programmeren zodat je er niet meer over hoeft na te denken. Laten we eens kijken welke zinnen je zoal kunt gebruiken binnen de verschillende fases van het acquisitieproces.

Het spreekt voor zich dat ook deze techniek gedoseerd moet worden toegepast.

Antenne/Agenda fase

  • Goed/fijn/prettig dat u tijd heeft kunnen vrijmaken in uw drukke agenda
  • Welkom in ons pand
  • Dank voor het toesturen van de routebeschrijving
  • Zeker. Met alle plezier help ik u verder/denk ik verder mee

Vraag fase

  • Dat is een uitstekende vraag Ik ben blij dat u dat vraagt.
  • Ik merk dat u goed geïnformeerd/op de hoogte bent
  • Zo te horen heeft u dat goed geregeld/georganiseerd

Aanbod fase

  • Dat is een juiste/goede keuze
  • Deze dienst biedt vaker de perfecte oplossing voor
  • We krijgen hier vaak positieve feedback van onze opdrachtgevers over
  • We horen hier goede verhalen over.
  • Dit is een veel gekozen optie.
  • Veel van onze opdrachtgevers hebben de voorkeur om
  • Heb ik al uw vragen hiermee naar tevredenheid beantwoord?

Afrondende/afsluitende fase

  • Ik verheug me op de samenwerking
  • Ik verwacht dat u veel plezier gaat beleven aan…
  • Het doet me deugd u te kunnen melden dat …
  • U kunt zeker van mijn volledige inzet
  • Ik zie uit naar een vruchtbare/succesvolle samenwerking
  • Heb ik uw twijfels hiermee volledig weggenomen?
  • Fijn dat ik u vandaag/hiermee heb kunnen helpen
  • Een bijzonder fijne dag toegewenst

Relatiebeheer

  • Waar kan ik u nog meer mee helpen?
  • Laten we dit samen eens goed onderzoeken
  • Omdat u een gewaarde klant bent …
  • Vanwege onze langdurige relatie heb ik voor u …
  • Laat u mij alstublieft weten als u verder nog ondersteuning nodig heeft?
  • Het was mij een genoegen met u dit traject samen te werken

Tevredenheid

  • Uw tevredenheid zien we als een compliment
  • Uw tevredenheid heeft bij ons hoge prioriteit
  • Hebben we hiermee aan uw verwachting voldaan?
  • Dank u voor de prettige samenwerking

Woorden zijn maar woorden. Als je gelaat geen lichte glimlach laat zien en je spreekt monotoon, dan zal de impact verwaarloosbaar zijn.

Kortom zorg voor congruentie en laat ook non verbaal je enthousiasme zien. Want enthousiasme laat zelfs de grootste ijsberg smelten.

Heel veel acquisitieplezier gewenst!   

[divider_line]

Dit document ontvangen in handig pdf formaat?

[contact-form-7 id=”2324″ title=”Kennisbank”]