Die ene centrale vraag bij telefonische acquisitie

Door 26 juni 2015Blog

Allereerst geeft u aan wat volgens u het issue of de uitdaging is die speelt in de markt waarin de prospect actief is en u geeft hierop reactie. Dit kan eruit zien als: “wat wij zien in de markt is dat als gevolg van prijsdruk steeds meer bedrijven zoals u almaar efficiënter moeten produceren. In hoeverre herkent u dat?”

Vervolgens geeft u aan wat uw organisatie op hoofdlijnen kan bieden en wat de meerwaarde is die dit voor de prospect betekent: “wij hebben een innovatieve online meetoplossing waardoor u realtime ziet hoe efficiënt u produceert en die ervoor zorgt dat u fors gaat besparen binnen 1 jaar”

Als laatste levert u bewijs voor datgene wat u stelt: “zo hebben we bij een vergelijkbare organisatie X die Y produceert (alleen de naam noemen als dit gebruikelijk is in uw markt) 7% kunnen besparen binnen 1 jaar.”

Tip: laat na het formuleren van de meerwaarde propositie geen stilte vallen, maar stel direct de afsluitvraag: wanneer zouden we eens kunnen spreken over wat dit voor u kan betekenen?

Wij wensen u heel veel afspraken.