OPLEIDING EN TRAINING

Waarin kenmerkt zich de Opleiding en Training branche

In tijden van crisis wordt binnen vele organisaties als eerste gesnoeid in het budget van Opleiding en Training. Volledig in strijd met het feit: hoe meer kennis een organisatie in huis heeft, hoe beter de concurrentiepositie is.
En als dan de nieuwe opdrachtenstroom opdroogt komt de vraag: ‘Hoe komen we aan nieuwe opdrachten en opdrachtgevers?’
Vaak wordt als eerste gegrepen naar het middel ‘koude acquisitie’ ofwel cold calling. Maar is dit wel de meest krachtige vorm van acquisitie en wordt hier daadwerkelijk veel plezier aan beleefd?  De grootste acquisitiekracht zit namelijk bij de trainers zelf! Voor 200% presteren en daarmee werken aan optimale klanttevredenheid (klant geeft een 9) en met opdrachtgevers vooruit evalueren zijn twee belangrijke pijlers waar trainers veel bewuster aandacht aan kunnen besteden. Zij zijn de professionals die als geen ander de opdracht van morgen kunnen verwerven. Zeker bij bestaande klanten en via hoge klanttevredenheid (mond tot mond) ook bij nieuwe.
Hoe acteren de trainers in uw organisatie op het gebied van acquisitie?

Aanpak

De gemiddelde trainer heeft voor dit vak gekozen om uiteindelijk kennis over te dragen aan andere professionals. Niet voor acquisitie! Er bestaan vele vormen van acquisitie. Maar welke vorm past nu goed bij de trainer? Welke acquisitie-activiteiten vind de trainer leuk, beleeft hij plezier aan?
Want daar draait het om bij acquisitie: plezier erin hebben. Dan ben je als persoon succesvol en dus als bedrijf ook.

Stelling: Elke trainer bezit een bepaalde dosis ‘acquisitiewaarde’ en kan vanuit die waarde een belangrijk deel in acquisitie bijdragen!

De afbeelding hiernaast geeft treffend aan waar de acquisitiewaarde van de trainer zich bevindt. Centraal in de overlap van de cirkels bevinden zich de activiteiten op het gebied van acquisitie waar de trainer plezier aan beleeft.

Een trainer gaat pas iets met zijn ‘acquisitiewaarde’ doen als het wanneer het goede beeld bij acquisitie aanwezig is en hij weet welke activiteiten bij zijn/haar persoon passen.

Door middel van workshops op maat genereert Profacq bij de professional het juiste beeld bij acquisitie en worden de bij de professional passende activiteiten vastgelegd.

Interessante artikelen voor professionals binnen opleiding en training

Vooruit evalueren!

Het vraaggestuurde acquisitiegesprek