ONDERWIJS

Waarin kenmerkt zich de onderwijsbranche?

Acquisitie binnen het onderwijs is een beladen begrip. Sinds een jaar of 9, na de intrede van marktwerking in het onderwijs, is het een steeds vaker voorkomend verschijnsel.
Het is dus belangrijk om er aandacht aan te besteden. In alle geledingen binnen het onderwijs is het een issue. Bij onderwijsadviesdiensten die op zoek gaan naar scholen in ‘het buitengebied’, maar ook bij basisscholen die vanwege krimp hard nadenken hoe ze ‘alle’ leerlingen in de omgeving op hún school krijgen.

Aanpak
Er bestaan vele vormen van acquisitie. Maar welke manier van acquisitie past nu bij welk onderwijsinstituut en welke acquisitie-activiteiten passen bij welke professionals zodat die kunnen doen wat ze leuk vinden?
Want daar draait het om bij acquisitie: plezier erin hebben. Dan ben je als persoon succesvol en dus als instituut ook. De gemiddelde onderwijsprofessional heeft zijn vak gekozen om uiteindelijk leerlingen ‘gelukkig’ te maken d.m.v. goed onderwijs. En niet omdat acquisitie erbij hoort.

Stelling: Elke onderwijsprofessional bezit waardevolle ‘acquisitiewaarde’ en kan vanuit die waarde een belangrijk deel in acquisitie bijdragen!
Naaststaande afbeelding geeft treffend aan waar de acquisitiewaarde van de onderwijsprofessional zich bevindt. Centraal in de overlap van de cirkels, daar bevinden zich de activiteiten op gebied van acquisitie waar de professional plezier aan beleeft.

Een professional kan pas iets met zijn ‘waarde’ doen als hij het juiste beeld bij acquisitie heeft en weet welke activiteiten er bij hem passen. Door middel van workshops genereren we het juiste beeld bij acquisitie en bepalen we de juiste activiteiten voor elke professional.

Onze werkwijze

Stelling:
Elke onderwijsprofessional bezit waardevolle ‘acquisitiewaarde’ en kan vanuit die waarde een belangrijk deel in acquisitie bijdragen!
Onderstaande afbeelding geeft treffend aan waar de acquisitiewaarde van de onderwijsprofessional zich bevindt. Centraal in de overlap van de cirkels, daar bevinden zich de activiteiten op gebied van acquisitie waar de professional plezier aan beleeft.

Een professional kan pas iets met zijn ‘waarde’ doen als hij het juiste beeld bij acquisitie heeft en weet welke activiteiten er bij hem passen. Door middel van workshops genereren we het juiste beeld bij acquisitie en bepalen we de juiste activiteiten voor elke professional.

acq waarde onderwijs

 

Verdieping met het gehele team kan door middel van de FUNdament-workshop. In deze sessie worden de onderwijsinstelling als team en de individuele professional op negen elementen van acquisitieplezier doorgelicht met een effectief assessment als resultaat.

Interessante artikelen voor onderwijsprofessionals

Relatiebeheer; van kwantiteit naar kwaliteit

De 4 P’s van Relatiemanagement

Ons aanbod

Door middel van workshops genereren we het juiste beeld bij acquisitie en bepalen we de juiste activiteiten voor elke professional. Maandelijks organiseert Profacq een open workshop van een hele dag voor slechts € 99,00 waarin elke onderwijsprofessional zijn persoonlijk acquisitieprofiel leert kennen. En waardoor hij/zij exact te weten komt welke acquisitie-activiteiten bij hem/haar passen. Door de praktische tips en adviezen gaat de onderwijsprofessional de volgende dag al actief met acquisitie aan de slag.

Klik op onderstaande button voor info over het programma en inschrijven.

Programma workshop

In-company training: Training Acquisitieplezier

  • Een in-company traject met het gehele team. Na een assessment wordt er op maat een training in acquisitieplezier samengesteld. Deze training is exact afgestemd op de trainingsbehoefte van de individuele consultant.

Klik op onderstaande button voor een afstemming van de behoefte op het maatwerk.

afspraak maken

* De PAO workshop behandelt bedrijfs- en organisatorische elementen m.b.t. succesvol ondernemerschap (bron: 9 pijlers van Prof. Dr. F. Kwakman in zijn boek Professionals en Acquisitie), hierdoor kunnen er 6 PE studiepunten voor worden gegeven.

REC Fryslan

“Harald heeft ons als begeleiders van een non-profit organisatie geïnspireerd om onze deskundigheid in beeld te brengen en te vermarkten. Zo kunnen kinderen met een beperking, langdurige ziekte en/of handicap, ondanks de bezuinigingen, toch nog onze hulp ontvangen.

Jantina Nieuwhuis-Westra, Teamleider REC Fryslân

Triade amb dienst aloysius

 

“Inhoudelijk vond ik het een sterke training, omdat de tips en adviezen die we kregen direct praktisch toepasbaar zijn in de praktijk. Ik voel me zekerder in het uitstralen wat we organisatie kunnen bieden en wat ik persoonlijk aan kwaliteiten bezit. Dit zorgt ervoor dat gesprekken met onze partners meer doelgericht verlopen en beter resultaat opleveren t.a.v. de inzet van onze organisatie in het werkveld. Als trainer heb ik Harald als zeer prettig in contact ervaren; met respect voor de verscheidenheid in deelnemers en kennis.

Loes Schalken 
Teamcoördinator, Projectleider ‘Schoolteams’ bij Triade Ambulante Dienst

Wij verzorgden workshops voor de volgende onderwijsinstellingen:

stenden1

IOWO RUN1

AOB

cedin1

lexima1

kentalis1

landstede_logo1

Marant1

logo ROC - kopie

De Kleine Prins1

Logo OBD Noordwest

Driestar

CNA

Triade ambul dienst aloys1

de Twijn1

consortium1

Ambelt1

Renn41

REC NO1

Yulius

SLA Almere1