ICT

Waarin kenmerkt zich de IT branche

In de ICT-branche is de accountmanager degene die het eerste contact legt met de klant. Die voert met het eerste gesprek en zal vervolgens de koop willen sluiten. Maar is dat eigenlijk wel logisch?
Want hoe ver strekt de inhoudelijke kennis van een accountmanager over techniek en de mogelijkheden die er zijn om de problemen van de klant op te lossen?
Dat is toch veel meer het werk van de consultant? Die heeft immers de technische expertise in huis en weet dus of de problemen op te lossen zijn en de gedane beloftes kunnen worden waargemaakt.
Waar komt de consultant om de hoek kijken? Moeten de accountmanagers gaan verkopen of kunnen en willen onze consultants dit zelf doen?
Twee ogenschijnlijke conflicterende beroepen,verkoop en advisering. Of toch niet? Zonder dat u het beseft beschikt uw consultant over een enorm verkooppotentieel.
Maar de vraag is: Hoe laat ik onze consultants meer verkopen?

Zie hier een van de vele acquisitievraagstukken waar u als ICT bedrijf wellicht mee te maken heeft.
Graag helpen wij u verder.

Aanpak

Er bestaan vele vormen  van acquisitie. Maar welke manier van acquisitie past nu bij welk IT bedrijf en welke acquisitie activiteiten passen bij welke professional zodat die kunnen doen wat ze leuk vinden.
Want daar draait het om bij acquisitie: plezier erin hebben. Dan ben je als persoon succesvol en als bedrijf ook. De gemiddelde IT professional kiest ervoor om uiteindelijk bedrijven te ontzorgen door een goed werkend IT proces te laten draaien. En niet voor acquisitie!.

Stelling:
Elke IT professional bezit waardevolle ‘acquisitiewaarde’ en kan vanuit die waarde een belangrijk deel in acquisitie bijdragen!
De afbeelding hiernaast geeft treffend aan waar de acquisitiewaarde van de onderwijsprofessional zich bevindt. Centraal in de overlap van de cirkels, daar bevinden zich de acquisitie-activiteiten waar de professional plezier aan beleeft.


Een IT consultant gaat pas iets met zijn ‘acquisitiewaarde’ doen wanneer het juiste beeld bij acquisitie  heeft is en weet welke activiteiten bij zijn/haar persoon passen.

De middels van workshops op maat genereren we het juiste beeld bij acquisitie en bepalen we de juiste activiteiten voor de professional trainer.

Interessante artikelen voor IT professionals

In elke ICT-professional schuilt een ware accountmanager

Goed relatiemanagement bepaalt uw omzet van morgen