Om als advocaat succesvol te acquireren, zijn communicatie en het zijn van een Meesterlijk Merk belangrijke factoren. Hoe stemt u uw ‘online communicatie’ af op uw doelgroep? Beantwoordt u daarvoor eens de volgende vragen:
- Hoe maak ik mijzelf online vindbaar en hoe maak ik mijn websitebezoekers duidelijk dat ik anders ben dan mijn concurrenten; anders gezegd: wat is mijn Personal Brand?
- Hoe zorg ik ervoor dat potentiële cliënten op het moment dat ze mijn website bezoeken, meteen voor mijn kantoor kiezen en niet voor mijn concurrenten?
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn cliënten met al hun juridische problemen bij mij terug komen?
Profacq werkt samen met Catriona Ravelli van Juristenmarketing. Haar valt op dat teksten op websites van advocatenkantoren vaak vanuit het kantoor redeneren (wat kunnen wij) en niet ingaan op de problemen van de cliënten (welke oplossing bieden wij). Teksten blijven zo behoorlijk algemeen en weinig onderscheidend en dat maakt een website minder goed vindbaar voor Google. Hier zou meer aandacht voor moeten zijn, aangezien ongeveer 80% van de mensen met een juridisch probleem of vraagstuk online op zoek gaat naar de oplossing, naar de Personal Brand die de oplossing levert.
Het is belangrijk dat uw website voldoet aan een aantal eisen die ervoor zorgen dat de bezoeker uw klant wordt. Om te weten te komen of uw website voldoet aan de eisen van deze tijd, biedt Juristenmarketing een scan aan. Bij de websitescan wordt uw website geanalyseerd op de elementen techniek, vormgeving en content, die alle bijdragen aan uw vindbaarheid. In de rapportage die u ontvangt naar aanleiding van de scan, krijgt u een aantal concrete tips en adviezen waarmee u direct uw website kunt verbeteren.
Vraag hier direct een websitescan aan.
Personal Branding
Personal Branding is uw visitekaartje, het verhaal dat u vertelt over uzelf als advocaat of over uw kantoor. Dat doet u op uw website, uw Linkedinprofiel, op uw blog, in kennisartikelen (allemaal vormen van online communicatie) en op netwerkbijeenkomsten. Het gaat over identiteit en expertise, professionaliteit en presentatie. Weet u wat uw professionele identiteit is? Wat u apart maakt? Anders dan uw concurrenten?
Personal Branding ondersteunt alle activiteiten die u op het gebied van communicatie en marketing ontplooit. U dient erover na te denken en ernaar te handelen, omdat u er niet een van dertien in een dozijn wilt zijn, maar juist uniek en onderscheidend.